3 Nisan 2022 Pazar

Son Durak

Size garip gelebilir ama Japonya’nın en görkemli sakuralarını sadece parklarda, nehir kenarlarında, tapınaklarda değil mezarlıklarda da görmek mümkün. Japonlar bir gün yanına gidecekleri sevdiklerinin mezarını ziyaret eder, mezar taşlarını yıkar, taze çiçekler bırakır, ziyaretlerini tamamladıktan sonra mezarlıktan çıkarken son bir kez eğilerek selam verir ve öyle ayrılırlar.

Yanımda makinem olmadığı için cep telefonumla çektim fotoğrafları. İlk fotoğrafta gördüğünüz yaşlı kadın ayrılırken benim fotoğraf çektiğimi görüp yanımda durdu ve gülümseyerek “sakuralar ne güzel açmış değil mi” dedi. Mâlum, yabancı bir adam Japon mezarlığına başka ne sebeple gelebilirdi ki! Haksız sayılmaz ama son fotoğrafta sakuraların altında gördüğünüz mezar eşimin ailesine ait. Bunu onun bilmesine elbette imkan yok ve ben de onun bu buruk ziyareti sonrası yüzünde beliren gülümseme kaybolmasın diye bir açıklama yapmadım. Gülümseyerek “öyle gerçekten” diye karşılık verdim.

Peki mezarlıklarda sakura bulunmasının bir anlamı var mı dersiniz? Var elbette. Sakura, yani kiraz ağacı çiçekleri çok narindir. Açması ile dökülmesi arası sadece birkaç gündür. Rüzgâr, yağmur gibi etkenler dalındaki ömrünü daha da kısaltır. Baharın, başlangıcın, doğuşun, güzelliğin simgesi olan sakuraların mezarlıklarda da olması bu haliyle insan hayatının ölümlü ve çok kısa olduğunun da bir hatırlatıcısıdır.

____________________________
Mutlu Sayar'dan daha fazla fotoğraf için instagram: Muusensei

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder